Hubnutí a diety
Za celou dobu lidské historie neměl člověk problémy s nadváhou, až na malé výjimky. A nebylo to jen nedostatkem jídla, jak bychom si mohli na první pohled myslet.
Lidé jedli hlavně proto, aby mohli žít své životy.
Jídlo jim zajišťovalo energii, kterou využívali vědomě na tvoření vztahů, společnou práci, proti nebezpečí a rozvoj myšlení.
Čím více bylo jídla, tím více bylo lidí a tím kvalitnější měli život.
Starověk
už přinesl velké třídní rozdíly a ty se obrazily i do výběru potravin a možností je jíst. Základ jídelníčku byl u všech lidí stejný, ale chudí zůstávali u obyčejných potravin a bohatí si zpestřovali jídelníček cizokrajnými pochoutkami a jiným zpracováním základních surovin.
Generacemi vytrénovaný imunitní systém a metabolismus, dával lidem možnosti jíst méně stravitelné potraviny a přejídat se, aniž by to mělo zásadní vliv na jejich zdraví.
Středověk
rozlišil, v některých částech světa, jídelníček již tak výrazně, že kolikrát chudí neměli šanci ochutnat jídlo bohatých a bohatí jedli úplně jinak než chudí. Oslabení imunity a metabolismu přišlo na obě strany.
Po průmyslové revoluci
přišel zlom, rozvinul se potravinářský průmysl díky nadbytku potravy. Jídlo ze všech koutů světa, v mnoha rozdílných kvalitách a zpracováních, zaplavilo trh. Konzumismus se silnou nezbytnou reklamou nasměroval člověka ze života na užívání si. Součástí zážitků se stalo také jídlo. Chutě se chaoticky propojily se zážitky a vnímáním, jaký život je. Je-li život dobrý, korunujme ho mlsáním. Je-li život špatný, prázdný nebo neuspokojivý, tak jediné, co okamžitě vyplní naše pocitové prázdno, je mlsání. Berlička nespokojeného člověka.
Všechno se změnilo.
Člověk dneška
má slabý imunitní systém, špatný metabolismus, nekvalitní potraviny bez živin a psychickou závislost na jídle, nahrazující mu dočasně prázdnotu života. Jako "moderní, nejvyspělejší" civilizace v dějinách lidstva, se člověk potýká s nejvíce nemocemi a obezitou.
Nemoce vedou k obezitě a obezita vede k nemocem. Je to začarovaný kruh konzumismu.
A i když dnes je člověk obecně nucen dobře vypadat, nakonec každému dojde, že to hlavní je být zdravý.
Diety nás vábí především na to, co nejrychleji dobře vypadat. A tím se cítit lépe než dříve. A tak nás konzumní reklamy zahlcují nekonečným množstvím zaručených návodů na hubnutí, s mnoha inspirativními fotkami před a po. A my to chceme taky zažít.
Tak zkoušíme dvě, tři diety… patnáct, dvacet diet. A když nakonec naše snahy odezní, v zrcadle vidíme strhanou tvář a pár kil navíc…
Jak to s těmi dietami vlastně je?
A funguje nějaká trvale?
Nebo jsme odkázáni nakonec rezignovat s rozšířeným lživým tvrzením: "Obezitu mám v genech."?
Už samotné slovo dieta se vykládá špatně. V lidech na základě reklamy vzniká dojem, že určitou omezenou dobu budou jíst omezeně, vznikne hubnoucí efekt, dieta skončí a oni budou spokojení s výsledkem.
Nezapomeňte přátelé, proč se reklama nazývá reklama.
Re je opakování a klam je lež. Opakování lží stále dokola vytváří podvědomě pocit pravdy. Používal to Hitler ke své propagandě. Následovaly USA, které to rozšířily i do nakupování a nakonec i Evropská Unie se svými machinacemi s bylinami, koloidním stříbrem a podobně. Opakovaná lež se stává pravdou i u slova dieta. Což v přesném překladu znamená – TRVALÁ ZMĚNA ŽIVOTOSPRÁVY. A každý, kdo vám nabízí dočasnou změnu, lže. Není to dieta. Je to přesně řečeno – dočasné chaotické zatížení organismu s dlouhodobými, někdy i trvalými nežádoucími následky.
Pojďme si to vysvětlit více do hloubky...
Chcete vědět víc?
ZAREGISTRUJTE SE A BUDETE MÍT PŘÍSTUP K CELÉMU ČLÁNKU
A K OSTATNÍMU ZAMČENÉMU OBSAHU
Jelikož je každý člověk jiný, i přístup ke změnám je individuální. Od toho existují OSOBNÍ KONZULTACE.
Když měníme jídelníček, je nutno si doslova osahat nové potraviny a ochutnat nová jídla. Od toho existuje INDIVIDUÁLNÍ VAŘENÍ nebo SKUPINOVÉ VAŘENÍ, kde na to nejste sami, ale máte podporu přátel.
Aby člověk neztratil motivaci a více sám sobě rozuměl, existují PŘEDNÁŠKY, nebo SEMINÁŘE, popřípadě ČLÁNKY o životě z různých úhlů pohledu.
Nebo si můžete v OBCHODĚ vybrat další mé produkty.